RENGİ GİYEN KADININ MODASI : FRİDA KAHLO

Bol güneşli bir Pazar sabahından herkese merhabalar,

Neşeniz,keyfiniz yerindedir umarım.

Pazartesi sendromunu düşünmezsem benim için harika bir gün.

İnşallah sizin için de öyle bir gün olur.

Bugün sizlere biraz Frida Kahlo'nun stilinden ilham alarak oluşan Kahlo moda akımından bahsetmek istedim.

Önceki post'larda Frida Kahlo ile ilgili bir yazı yazmıştım.

Yazıma buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.


Şallar, uzun etekler, çiçek desenleri, etnik kumaşlar ve elbiseler... 

İnce sağ bacağını ve bedensel acılarını gizlemek için hep takmak zorunda olduğu beyaz korseler.

Frida'nın kendi kendine yarattığı stili aslında işte bu cümlede gerekçesini anlatıyor.

Bedenini ve acılarını gizlemek için giydiği korsesi,uzun uzun etekleri,üzerinden hiç eksik olamayan şalı,ve çiçekli taçları..

Frida Kahlo’nun cesur ve özgün stili yıllardır moda tasarımcıları için önemli bir ilham kaynağı olmuş.

Osman Yousefzada,Louis Verdad,Moschino,Kenzo F ,Lena Hoschek,Alberta Ferretti gibi ünlü moda tasarımcılarının koleksiyonlarında Frida'nın : Meksika’nın yerel kültürünü yansıtan ,uzun,Anadolu motiflerini andıran rengarenk elbiselerinden yansımaları görebiliyoruz.




Kahlo'nun geçen yıllarda açılan gardırobundan çıkan kendi kıyafetleri 




Onun stilini yakalamak aslında gördüğünüz gibi çok ta zor değil.

Özellikle çiçekli desenlerin bir hayli fazla kullanıldığı parçalar şimdilerde özel tasarım olarak hazırlansa da yine de kıyısından köşesinden onu bizlere hatırlatabiliyor.

























Hepinize mutlu pazarlar
Sevgiler.. 


Yorumlar

  1. Bana hayal gücü verdin. Kitabı okurken bunları görmüş olmak çok güzel.. Bana bunlardan al çok güzeller çünkü... Şuraya biraz öpücük bıraktım 💋💋💋

    YanıtlaSil
  2. O zaman benımle bir kahve içtiğin gün sana Frida'nın o güzel kolyesınden hediye ederim o halde :)

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel, sürpriz bir paylaşım. Çok teşekkürler. Diyorum ki hiç şu konu, bu konu diye fikirler belirtmesek de böyle beklenmedik ve rengarenk paylaşımların önünü kesmesek :))))

    YanıtlaSil
  4. Kesinlikle zaten tek bir konuya bağlı kalamıyorum malesef bu iyi mi kötü mü bilemedim 😄

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar